Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole


Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red.)
Bok Bokmål 2019
Annen tittel
Utgitt
Universitetsforlaget , [2019]
Omfang
240 sider
Utgave
2. utgave
Opplysninger
Utgitt første gang 2012. - For å bygge opp selvtillitt, selvverd og selvrespekt er mennesket avhengig av gjensidig anerkjennelse. Krenkelse er motsatsen, og eksisterer alltid i et fravær av anerkjennelsen. Denne boka tar for seg en utvidet forståelse av anerkjennelsesbegrepet. Som teoretisk utgangspunkt står Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Kapitlene viser hvordan både anerkjennelse og krenkelse trer fram i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten. Boken er beregnet på studenter innenfor førskolelærer- og lærerutdanningen. Omtalen er utarbeidet av BS.. - Har bibliografi, data om bidragsyterne, register. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
Emner
Dewey
ISBN
9788215032023

Andre utgaver/formater

Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Bok · Bokmål · 2012
Digital utgave: Søke-URL
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Tale på CD · Bokmål · 2015

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Daisy lydbok · Bokmål · 2015

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Tale på CD · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Daisy lydbok · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne