Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole


Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red.)
Bok Bokmål 2012
Digital utgave: Søke-URL
Medvirkende
Skoglund, Ruth Ingrid (redaktør)
Åmot, Ingvild (redaktør)
Utgitt
Oslo : Universitetsforl. , cop. 2012
Omfang
233 s.
Opplysninger
Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register. - For å bygge opp selvtillitt, selvverd og selvrespekt er mennesket avhengig av gjensidig anerkjennelse. Krenkelse er motsatsen, og eksisterer alltid i et fravær av anerkjennelsen. Denne boka tar for seg en utvidet forståelse av anerkjennelsesbegrepet. Som teoretisk utgangspunkt står Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Kapitlene viser hvordan både anerkjennelse og krenkelse trer fram i praksis og er en del av den pedagogiske virksomheten. Boken er beregnet på studenter innenfor førskolelærer- og lærerutdanningen.
Emner
Honneth, Axel , 1949-
Pedagogisk psykologi
Anerkjennelse
Barn
Vis mer...
Dewey
370.15 Ane . - 370.153 . - 371.1023 . - 372.1102 . - 370.15 . - 371.102 . - 372.21 . - 370 . - 372
ISBN
978-82-15-01962-8 (h. ) : Nkr 299.00

Andre utgaver/formater

Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Daisy lydbok · Bokmål · 2015

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne