Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole


Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red.)
Tale på CD Bokmål 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Medvirkende
Akslen, Åse Nylenna (medforfatter)
Eilifsen, Margareth (medforfatter)
Heggvold, Gunn Irene (medforfatter)
Skoglund, Ruth Ingrid (redaktør)
Vis mer...
Utgitt
Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2020
Opplysninger
I prod. per des. 2020. - Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Anerkjennelse er en grunnleggende betingelse for menneskers forhold til hverandre og til seg selv. I arbeidet med barn og unge i pedagogiske institusjoner er anerkjennelse ansett som et svært sentralt fenomen. Antologiens teoretiske utgangspunkt er Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Forfatterne er opptatt av hvordan anerkjennelse som fenomen kan gi en utvidet innsikt i anerkjennende prosesser - ikke bare i de nære relasjoner, men også knyttet til institusjonelle praksiser samt verdier og normer i samfunnet for øvrig.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-16-32713-5

Andre utgaver/formater

Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Bok · Bokmål · 2012
Digital utgave: Søke-URL
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Bok · Bokmål · 2019
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Tale på CD · Bokmål · 2015

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Daisy lydbok · Bokmål · 2015

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...

Daisy lydbok · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne