Service og innovasjon


Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen
Bok Bokmål Tor Wallin Andreassen
Les boka på nett
Medvirkende
Omfang
1 fil (332 sider) : illustrasjoner
Utgave
2. utgave
Opplysninger
1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2016. - For å vite hva man skal innovere, må man vite noe om tjenester. Service og innovasjon er todelt. Første del tar opp grunnleggende forhold ved ordinære tjenester før den beveger seg over i moderne tjenester som inneholder et stort element av nettbaserte tjenester. Moderne tjenester er dermed summen av fysiske tjenester og nettbaserte tjenester. Samspillet mellom disse to verdener, som kundene opplever som én, blir grundig diskutert innenfor rammene av en modell for moderne tjenesteyting. Den består av de tre delene interne ressurser, sannhetens øyeblikk og eksterne resultater. Hvilken rolle sosiale medier kan og bør spille i moderne tjenesteyting, blir også belyst. I bokens andre del fokuseres det på innovasjon. Utgangspunktet er at de aller fleste innovasjoner feiler i markedet. Dette er et problem som bedriften best kan løse ved å få en bedre forståelse av kundesiden ved tjenesteinnovasjoner. I dette ligger det at man må være opptatt av å øke kundetilførte verdier gjennom innovasjon. Vi definerer innovasjon som utvikling av nye tjenester og forbedring av eksisterende tjenester: innovering og renovering. Vi deler innovasjon inn i de fire hovedområdene utvikling av ideer, servicedesign, kommersialisering og forbedring. Service og innovasjon er skrevet for studenter som tar kurs innenfor tjenesteinnovasjon, serviceledelse eller relaterte emner. Ledere og markedsførere av tjenester, som enten ønsker en innføring eller en oppfrisking av temaet, vil også ha stort utbytte av å lese boken. Tor W. Andreassen, ph.d., er professor og leder av Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole. Line Lervik-Olsen, ph.d., er førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI og tilknyttet Senter for tjenesteinnovasjon ved Norges Handelshøyskole.
Emner
Dewey
ISBN
9788245031829

Andre utgaver/formater

Service og innovasjon
Tor Wallin Andreassen
Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen

Bok · Bokmål · 2016
Digital utgave: Søke-URL
Service og innovasjon
Tor Wallin Andreassen
Tor W. Andreassen, Line Lervik-Olsen

Bok · Bokmål · 2021
Service og innovasjon
Tor Wallin Andreassen
Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen

Bok · Bokmål · 2015
Digital utgave: Søke-URL
Service og innovasjon
Tor Wallin Andreassen
Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen

Daisy lydbok · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Service og innovasjon
Tor Wallin Andreassen
Tor W. Andreassen og Line Lervik-Olsen

Tale på CD · Bokmål · 2020

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne