Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red.)
Tale på CD Bokmål 2020
Medvirkende | Akslen, Åse Nylenna (medforfatter)
Eilifsen, Margareth (medforfatter) Heggvold, Gunn Irene (medforfatter) Skoglund, Ruth Ingrid (redaktør) Vis mer... Skrove, Brit Regine (medforfatter)
Unneland, Anne Karin Rudjord (medforfatter) Åmot, Ingvild (redaktør) |
---|---|
Utgitt | Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2020
|
Opplysninger | I prod. per des. 2020. - Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Anerkjennelse er en grunnleggende betingelse for menneskers forhold til hverandre og til seg selv. I arbeidet med barn og unge i pedagogiske institusjoner er anerkjennelse ansett som et svært sentralt fenomen. Antologiens teoretiske utgangspunkt er Axel Honneths teori om anerkjennelse som et intersubjektivt fenomen. Forfatterne er opptatt av hvordan anerkjennelse som fenomen kan gi en utvidet innsikt i anerkjennende prosesser - ikke bare i de nære relasjoner, men også knyttet til institusjonelle praksiser samt verdier og normer i samfunnet for øvrig.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-16-32713-5
|
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Bok · Bokmål · 2012
Digital utgave: Søke-URL
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Bok · Bokmål · 2012
Digital utgave: Søke-URL
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Bok · Bokmål · 2019
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Bok · Bokmål · 2019
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Tale på CD · Bokmål · 2015
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Tale på CD · Bokmål · 2015
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Daisy lydbok · Bokmål · 2015
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Daisy lydbok · Bokmål · 2015
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Anerkjennelsens kompleksitet i barnehage og skole
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Daisy lydbok · Bokmål · 2020
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Ruth Ingrid Skoglund og Ingvild Åmot (red...
Daisy lydbok · Bokmål · 2020
Tilhører NLB
Vis hos NLB