Lesing, lekser og læring : tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen


Stein Laugerud, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken
Bok Bokmål
Les boka på nett
Annen tittel
Originaltittel
Medvirkende
Utgitt
Universitetsforlaget
Omfang
1 fil (120 sider) : illustrasjoner
Utgave
1. utgave
Opplysninger
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2014. - Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre. Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon. Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen. Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole. Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).
Emner
Dewey
ISBN
82-15-04879-X

Andre utgaver/formater

Lesing, lekser og læring : tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen
Stein Laugerud, Norunn Askeland og Bente ...

Bok · Bokmål · 2014
Digital utgave: Søke-URL
Lesing, lekser og læring : tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen
Stein Laugerud, Norunn Askeland og Bente ...

Daisy lydbok · Bokmål · 2022

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Lesing, lekser og læring : tilpasset opplæring og inkludering i den flerkulturelle skolen
Stein Laugerud, Norunn Askeland og Bente ...

Tale på CD · Bokmål · 2022

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne