Ledelse i klasserommet : undervisningskvalitet fra teori til praksis
Randi M. Sølvik og Sigrun K. Ertesvåg (red.)
Bok Flerspråklig 2020
Flere språk: Bokmål, Nynorsk
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Cappelen Damm akademisk , [2020]
|
Omfang | 220 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | Denne boka handler om lærerens ledelse i klasserommet og den interaksjonen som foregår mellom lærere og elever. I første del fokuseres det på hvordan lærer-elev-interaksjoner på ulike måter fremmer elevenes motivasjon og deres sosiale og faglige læring. I bokas andre del vises det hvordan skolen som organisasjon kan støtte lærernes arbeid med å utvikle god klasseromspraksis. Slik presenterer boka ny kunnskap både om ledelse i klasserommet, klasseromsinteraksjoner, undervisningskvalitet og om hvordan skolen som organisasjon kan støtte en god ledelse i klasserommene. Forfatterne sammenstiller teori og forsking og tar utgangspunkt i ny kunnskap utviklet gjennom forskingsprosjektet Classroom Interaction for Enhanced Student Learning (CIESL) som dreier seg om forskning på undervisningskvalitet, klasseromsinteraksjon, ledelse i klasserommet og profesjonell utvikling. Deres funn blir satt sammen med teori og tidligere forsking på feltet, og disse danner igjen grunnlag for drøftinger av praksisutøvelse i klasserommet og videreutvikling av praksis og mer forsking. Boka er viktig for utdanningsforskere, masterstudenter, skoleledere, lærere og andre som er interessert i skole og utdanning.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Klassemiljø
Læring Undervisning Klasseledelse((NO-OsBA)1138334) Vis mer... Klasseledelse((NO-TrBIB)HUME23726)
Klassemiljø((NO-TrBIB)HUME23740) Læring((NO-TrBIB)HUME08079) Undervisning((NO-TrBIB)HUME07899) klasseleiing klasseromsleiing klasseledelse klasseromsledelse klasseromssamhandling klasserominteraksjon læringsutbytte undervisningskvalitet Classroom interaction for enhanced student learning CIESL |
Dewey | |
ISBN | 978-82-02-64378-2
|