Kulturskolen som inkluderende kraft : perspektiver fra forskning til forandring


Anders Rønningen, Kim Boeskov, Boel Christensen-Scheel, Ylva Hofvander Trulsson (red.)
Bok Bokmål 2023
Flere språk: Svensk, Dansk, Engelsk
Medvirkende
Omfang
272 sider : illustrasjoner
Opplysninger
Accessibility to art and cultural activities is a topic with increasing attention. Most municipalities in the Scandinavian countries have kulturskoler (extra curricular schools of music and performing arts) that offer training and experiences in – and through – art and culture subjects for children and young people. But the users of these institutions are not representative for the society around them. The majority of the children and young people who actually use the kulturskole come from middle-class homes and have well-educated parents. There is therefore an increasing and absolutely necessary attention in the municipalities on how kulturskoler can reach new target groups, ensure more fair representation and develop as institutions being inclusive forces in the local community.The development project "Kulturskolen as an inclusive force in the local community (KIL)" had this focus. In this anthology, there are nine independent peer-reviewed research articles with topics that are relevant for those municipalities wanting to develop their potential as inclusive forces further. The book is suitable for both researchers, students or teachers associated with the didactic field of art, but also kulturskole leaders, elementary school teachers and others who are interested in how the kulturskole can function as an inclusive force in the local community.. - Denne boken er tilgjengelig i en gratis open access-utgave på noasp.no- -Det er et økende og helt nødvendig søkelys på hvordan kulturskolene kan nå nye målgrupper og sikre en bedre representasjon. Utviklingsprosjektet Kulturskolen som inkluderende kraft i lokalsamfunnet (KIL) hadde dette søkelyset. I denne antologien finnes ni selvstendige fagfellevurderte forskningsartikler med tematikk som er relvant for å kunne utvikle dette potensialet videre.Boken passer for både forskere, studenter eller lærere tilknyttet det kunstfagdidaktiske utdanningsfeltet, men også kulturskoleledere, lærere og andre som interesserer seg for hvordan kulturskolen kan bli en inkluderende kraft.
Emner
ISBN
9788202799670 : Nkr 389.00

Bibliotek som har denne