Undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere
Hilde Hiim
Bok Bokmål 2022
Utgitt | Oslo : Gyldendal , 2022
|
---|---|
Omfang | 224 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 4. utgave
|
Opplysninger | 1. utgave Oslo : Universitetsforlaget, 1989. - Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring. Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Den nye utgaven av undervisningsplanlegging for yrkesfaglærere fokuserer på utfordringer i fagfornyelsen og Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020. Boka henvender seg til studenter i yrkesfaglærerutdanningen og andre som arbeider med yrkesrelatert utdanning i skole og arbeidsliv.
|
Emner | Didaktikk
Education Elevinnflytelse Elevvurdering Vis mer... Læreplaner
Lærerrollen Læring Pedagogikk Teaching Undervisning Undervisning-Metoder Undervisningsmetodar Undervisningsmetoder Vurdering Yrkesfag Yrkespedagogikk pedagogikk yrkeslærerutdanning videregående skole didaktikk metodikk læringsmiljø lærerrollen elevinnflytelse yrkesutdanning undervisning metoder yrkesskoler yrkespedagogikk undervisningsmetodikk læring yrkesskolen vurdering veiledning yrkesfag undervisningsmetodar ppu praktisk-pedagogisk utdanning planlegging undervisningsplanlegging helhetsmodellen yrkesfaglærere prosjektarbeid praksisveiledning yrkeslærere fagdidaktikk opplæring Undervisning(ungdoms- og vidaregåande skolar) Undervisning(ungdoms- og videregående skoler) |
Dewey | |
ISBN | 9788205535275
|