Pedagogisk systemarbeid : endringsarbeid og organisasjonsutvikling i skolen og i PP-tjenesten
Rolf B. Fasting (redaktør)
Bok Bokmål 2018
Flere språk: Nynorsk
Utgitt | Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2018
|
---|---|
Omfang | 210 s. : fig.
|
Opplysninger | En god skole og en god opplæring skapes ikke en gang for alle. Det innebærer et systematisk arbeid med tidlig innsats, tilpasset opplæring og inkludering. Den pedagogisk-psykologiske tjenesten skal bistå skolen med å skape en inkluderende opplæring og en inkluderende skole. Det omfatter utvikling av endringsorienterte læringsfellesskap der aktørene i og rundt skolen trekker i samme retning. Det er dette som er pedagogisk systemarbeid. I boka drøfter forfatterne hvordan man kan iverksette endringsprosesser for å forbedre skolens læringsmiljø og kvaliteten på opplæringen. De fleste av dem har lang erfaring fra PP-tjenesten og arbeider tett på skolen. Alle er opptatt av å ta i bruk PP-tjenestens handlingsrom for å få til vellykkede endrings- og forbedringsprosesser. Boka retter seg mot ansatte i den pedagogisk-psykologiske tjenesten, kommuneforvaltningen, studenter på høyere nivå og forskere i universitets- og høgskolesektoren.
|
Emner | Inkludering
Læringsmiljø PP-tjenesten Pedagogisk praksis Vis mer... Pedagogisk psykologi
Pedagogisk systemarbeid Skoleadministrasjon Skoleutvikling Spesialpedagogikk Tilpasset opplæring Inkludering((NO-TrBIB)HUME23482) Læringsmiljø((NO-TrBIB)HUME22112) PP-tjenesten((NO-TrBIB)HUME25064) Pedagogisk praksis((NO-TrBIB)HUME25037) Pedagogisk psykologi((NO-TrBIB)HUME25036) Pedagogisk systemarbeid((NO-TrBIB)HUME29795) Skoleutvikling((NO-TrBIB)HUME24682) Tilpasset opplæring((NO-TrBIB)HUME26137) systemarbeid organisjonsutvikling PPT skolen endring kompetanseutvikling samarbeid aksjonsforskning PP-tjenesten pedagogisk-psykologisk tjeneste spesialundervisning flerspråklige leseopplæring |
Dewey | |
ISBN | 978-82-02-56730-9
|