Underveisvurdering og kjennetegn på måloppnåelse : grunnskolen


Trine Gustafson og Grete Sevje
Bok Bokmål 2011
Medvirkende
Sevje, Grete (forf.)
Utgitt
Oslo : Pedlex norsk skoleinformasjon , [2011]
Omfang
48 sider : illustrasjoner
Opplysninger
Eleven skal vite hva som er målene for opplæringen og hva som blir vektlagt i vurderingen av hans eller hennes kompetanse. En måte å synliggjøre målene på er å bruke kjennetegn på måloppnåelse. Kjennetegnene hjelper elevene til å forstå hva de skal lære, sette seg mål, arbeide mot målet, justere mål underveis, viser hva elevene kan gjøre for å lære mer og vurdere eget arbeid. I denne boka viser forfatterne hvordan vi kan gå fram når vi skal lage læringsmål og kjennetegn på måloppnåelse og hvilken plass læringsmål og kjennetegn har når et undervisningsforløp planlegges, gjennomføres, vurderes og dokumenteres. Dersom dere ønsker kurs med forfatterne av boka, ta kontakt med oss!
Emner
Dewey
ISBN
978-82-7841-700-3(heftet)

Bibliotek som har denne