Diagnoser og læring =


Terje Overland · [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2017
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel
Originaltittel
Medvirkende
Hansen, Ole (redaktør)
Nordahl, Thomas (redaktør)
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
Omfang
67 s. : fig.
Opplysninger
Elektronisk reproduksjon. - Også utgitt 2018 som samlepakke 2, med 5 hefter. - Det er forskjellige oppfatninger av hva læring er og hvordan læring foregår. Dette heftet handler om forholdet mellom psykiatriske diagnoser og læring og forfatteren ser på diagnosenes plass i noen av disse perspektivene. Han diskuterer på bakgrunn av eksisterende forskning på området i hvilken grad diagnoser fremmer eller hemmer læring, og forklarer sammenhenger som har betydning for planlegging og gjennomføring av undervisning i barnehage og skole. Til dette presenteres en arbeidsmodell til inspirasjon. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-05-50236-9

Bibliotek som har denne