Diagnoser og læring =
Terje Overland · [redigert av Thomas Nordahl og Ole Hansen]
Bok Bokmål 2017
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Originaltittel | |
Medvirkende | |
Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
|
Omfang | 67 s. : fig.
|
Opplysninger | Elektronisk reproduksjon. - Også utgitt 2018 som samlepakke 2, med 5 hefter. - Det er forskjellige oppfatninger av hva læring er og hvordan læring foregår. Dette heftet handler om forholdet mellom psykiatriske diagnoser og læring og forfatteren ser på diagnosenes plass i noen av disse perspektivene. Han diskuterer på bakgrunn av eksisterende forskning på området i hvilken grad diagnoser fremmer eller hemmer læring, og forklarer sammenhenger som har betydning for planlegging og gjennomføring av undervisning i barnehage og skole. Til dette presenteres en arbeidsmodell til inspirasjon. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien.
|
Emner | Diagnoser
Diagnostisering Lærevansker Skolen Vis mer... Læring
Læringsmetoder Psykiatri - Elever Psykiatriske diagnosar - Elevar Psykiatriske diagnoser - Elever Spesialundervisning Undervisning Diagnoser((NO-TrBIB)HUME03815) Diagnostikk((NO-TrBIB)HUME03814) Diagnostisering((No-TrBIB)HUME03814) Didaktikk((NO-TrBIB)REAL013521) Læring((NO-TrBIB)HUME08079) Spesialpedagogikk((NO-TrBIB)HUME11885) Undervisning((NO-TrBIB)HUME07899) psykiske lidelser spesialundervisning spesialpedagogikk læring lærevansker diagnoser barnehage skole skolen |
Dewey | |
ISBN | 978-82-05-50236-9
|