Metoder i klasseromsforskning : forskningsdesign, datainnsamling og analyse
Emilia Andersson-Bakken og Cecilie Pedersen Dalland (red.)
Bok Bokmål 2021 Metoder i klasseromsforskning
Digital utgave: Søke-URL
Medvirkende | |
---|---|
Omfang | 364 sider : illustrasjoner
|
Opplysninger | Skal du forske på noe av det som foregår i et klasserom, læreres undervisning eller elevers læring? Da står du overfor mange viktige valg. Metodemangfoldet er stort. I denne boken gis forskningsbaserte presentasjoner av forskningsdesign, datainnsamlings- og analysemåter.En rekke erfarne klasseromsforskere har skrevet om sampling, mixed methods, gjenbruk av kvalitative data, intervju, videostimulert intervju, observasjon, bruk av video i klasseromsforskning, spørreundersøkelser, intervensjon og skjermopptak som forskningsmetode i og utenfor klasserommet. Kapitlene omfatter også analyse av videodata, kategorisering og koding i intervju- og observasjonsforskning, innholdsanalyse og elevtekster som empirisk materiale i kvalitative studier.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788215047508 : Nkr 449.00
|