Målrettet samtale : hvordan strukturere og lede gode, matematiske diskusjoner
Elham Kazemi · Elham Kazemi og Allison Hintz ; oversatt av Katrine Berggren Birkeland ; forord av Linda G. Opheim
Bok Bokmål 2019
Annen tittel | |
---|---|
Originaltittel | [ Intentional talk .] Norsk
|
Utgitt | Oslo : Cappelen Damm akademisk , [2019]
|
Omfang | 178 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | Målrettet samtale gir læreren et rammeverk for å planlegge, strukturere og gjennomføre meningsfulle matematiske samtaler som beriker og utvider elevenes læring. Ifølge forfatterne, Kazemi og Hintz, er det avgjørende å først sette et klart mål for samtalen, for deretter å forstå hvordan man skal strukturere og legge opp samtalen for å nå dette målet. Gjennom detaljerte klasseromsfortellinger fra både barnetrinnet og mellomtrinnet, viser forfatterne hvordan lærere tenker når de leder samtalene, og hvordan lærerne tar viktige pedagogiske og matematiske avgjørelser underveis. I tillegg ser forfatterne på elevenes roller som både tilhørere og deltakere, og forfatterne tilbyr en rekke strategier for å forbedre elvenes deltakelse og læring.Vedleggene i denne boken inneholder en samling med planleggingsmaler som hjelper læreren med å bruke de riktige strukturene som trengs for å gjennomføre diskusjoner i egne klasserom. Målrettet samtale gir en perfekt balanse mellom elevengasjement og idéforståelse i en matematisk samtale.
|
Emner | Mathematics - Study and teaching (Elementary)
Problem solving - Study and teaching (Elementary) Elevsamtaler Matematikkdidaktikk Vis mer... Undervisningsmetoder
Mathematics((DLC) sh 85082163) - Study and teaching (Elementary) Problem solving((DLC) sh2010108510) - Study and teaching (Elementary) Elevsamtaler((NO-TrBIB)HUME22285) Elevsamtaler((NoOU)REAL002740) Matematikk((NO-OsBA)1118075) - Undervisning Matematikk((NO-TrBIB)HUME08160) Matematikkdidaktikk((NoOU)REAL012459) Undervisningsmetoder((NO-TrBIB)HUME07903) undervisningsmetoder matematikkundervisning undervisning problemløsing problemløysing |
Dewey | |
ISBN | 978-82-02-62367-8
|