Pedagogisk ledelse - etrelasjonelt perspektiv.


Otto Laurits Fuglestad, Sølvi Lillejord (red.)
Bok Bokmål 1997
Forlaget skriver om denne boka:

Ved å anlegge et relasjonelt perspektiv på ledelse, utfordrer forfatterne en individualistisk oppfatning av ledelse preget av mål-middel-tenkning.
Et sentralt fokus i boken er rektors rolle som pedagogisk leder. Skolelederens handlingsrom og hverdagens mange dilemmaer blir løftet fram og drøftet. Gjennom dette skriver forfatterne seg inn i dagens aktuelle skolevirkelighet med reformer på alle nivå, fra grunnskole til høgskole.
Et hovedmål med å styrke den pedagogiske ledelsen i skolen er å bidra til å utvikle en innovasjonsorientert læringsstruktur i organisasjonen.
Bidragsyterne er Otto Laurits Fuglestad, Sølvi Lillejord, Johnny Tobiassen, Svein Rognaldsen, Carl Cato Wadel, Jorunn Møller, Olga Dysthe, Dag Lotsberg og Bengt Persson.

«Flere forskeres artikler gir en interessant og fengslende bok som setter pedagogisk ledelse i en sammenheng.»
(Skolelederen 5/97)

Medvirkende
Lillejord, Sølvi (redaktør)
Tobiassen, Johnny (redaktør)
Utgitt
Bergen : Fagbokforlaget , 1997
Omfang
205 s.
Opplysninger
Har bibliografi
Emner
Dewey
658.4 . - 371.2
ISBN
82-7674-280-7

Bibliotek som har denne