Lærer i skolen 5-10 : lærerarbeid og læringsmiljø
· May Britt Postholm, Peder Haug, Elaine Munthe og Rune Johan Krumsvik (red.) ; illustrasjoner: Roy Søbstad
Bok Flerspråklig 2019
Flere språk: Bokmål, Nynorsk
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Cappelen Damm akademisk , 2019
|
Omfang | 322 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | "Høsten 2017 kom redaktørene for bøkene med titlene Lærerarbeid for elevenes læring 1-7 og 5-10 [Kristiansand : Høyskoleforl., 2011] fram til at disse skulle revideres. Det viste seg at arbeidet vi i første omgang tenkte at skulle være en revidering, førte til to bøker med et helt nytt innhold og nye titler. Bøkene er derfor nyutgivelser". - Forord, s. 11. - Boka handler om å være lærer og hvordan læreren kan legge til rette for elevenes læring og utvikling. Den er tilpasset lærerstudenter på GLU 5.-10. trinn. Kapitlene bidrar med innsikt i hvordan elevers læring kan forstås og hvordan undervisning i møte med elevene kan planlegges og gjennomføres. Sentrale tema er vurdering, læringsstrategier, grunnleggende ferdigheter og digital kompetanse. I boken legges det stor vekt på at lærerarbeid for elevenes læring og utvikling handler om å skape et godt læringsmiljø. Oppmerksomheten rettes også mot digital mobbing, hva det er og hva som kan gjøres for å forebygge og stoppe en slik mobbing, og hvordan interaksjon mellom elever, og gode relasjoner, kan være nøkkelen til et godt læringsmiljø. Kapitlene i boka er basert på forfatternes egen forskning, og de presenterer eksempler som er relevante for trinnene som utdanningen kvalifiserer for. Boka henvender seg til lærerstudenter, lærerutdannere, lærere og forskere og andre som er interessert i skole og utdanning.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Digital mobbing
Elever Lærere Læreryrket Vis mer... Læring
Læringsmiljø Læringspsykologi Læringsstrategier Mellomtrinnet (5.-7. trinn) Undervisning Ungdomstrinnet (8.-10. trinn) Lærere(før- og barneskolen) Digital mobbing((NO-TrBIB)HUME29708) Elever((NO-TrBIB)HUME07216) Grunnskolen((NO-TrBIB)HUME23030) Lærere((NO-TrBIB)HUME07510) Læreryrket((NO-TrBIB)HUME24373) Læring((NO-TrBIB)HUME08079) Læringsmiljø((NO-TrBIB)HUME22112) Læringspsykologi((NO-TrBIB)HUME24397) Læringsstrategier((NO-TrBIB)HUME24410) Mellomtrinnet (5.-7. trinn)((NO-TrBIB)HUME24596) Undervisning((NO-TrBIB)HUME07899) Ungdomstrinnet (8.-10. trinn)((NO-TrBIB)HUME23449) lærararbeid didaktikk elevkunnskap grunnskolen mellomtrinet ungdomstrinet læringspsykologi læraryrket grunnleggende ferdigheter læringsstrategier digital kompetanse vurdering elevvurdering undervisning læringsmiljø læring lærerarbeid mellomtrinnet ungdomstrinnet læreryrket |
Dewey | |
ISBN | 978-82-02-62201-5
|