Inkluderende og flerspråklig opplæring
Marit Lunde og Sigrun Aamodt (red.)
Bok Flerspråklig 2017
Flere språk: Bokmål, Svensk
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Bergen : Fagbokforl. , cop. 2017
|
Omfang | 159 s.
|
Opplysninger | Denne boken handler om opplæring i mangfoldige og flerspråklige klasserom. I kapitlene legger forfatterne vekt på hva som skal til for å skape et inkluderende læringsmiljø der alle elever opplever mestring, læring og fellesskap. I boken belyser forfatterne dagens situasjon for minoritetsspråklige elever. De viser til forskning, både fra Norge og andre land, som beskriver praksis og metoder som virker fremmende på elevers læring og trivsel generelt og minoritetsspråklige elevers læring spesielt. Forfatterne belyser også hvilke metoder som ikke gir gode læringsbetingelser for minoritetsspråklige elever. Boken retter seg mot lærerstudenter, lærere, skoleledere og ansatte i PPT som arbeider og skal arbeide i den norske flerkulturelle skolen. Bokens redaktører er Marit Lunde, seniorrådgiver ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring (NAFO), og Sigrun Aamodt, leder ved Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring (NAFO). Andre bidragsytere er Fred Carlo Andersen, Liv Bøyesen, Kirsten Palm og Eva Skowronski.. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Flerspråklig undervisning
Fleirspråkleg opplæring Flerkulturell opplæring og flerspråklig opplæring : pedagogikk Flerkulturell pedagogikk((No-TrBIB)HUME07885) Vis mer... Flerspråklighet((No-TrBIB)HUME06322)
Inkluderende pedagogikk((No-TrBIB)HUME23484) Inkludering((NO-TrBIB)HUME23482) Minoritetsspråklige elever((NO-TrBIB)HUME23353) Skoleledelse((NO-TrBIB)HUME24650) Språk((NO-TrBIB)HUME09767) Undervisning((NO-TrBIB)HUME07899) tverrkulturell utdanning Undervisning : (No-TrBIB)HUME07899 Grunnskolen Flerkultur Fremmedspråklige elever Minoriteter Pedagogikk Fremmedspråklige Læring Skolen Flerspråklig opplæring Flerspråklig opplæring((NO-OsBA)1131614) flerkulturell pedagogikk flerspråklig opplæring inkludering minoritetsspråklige elever inkluderende læringsmiljø |
Dewey | |
ISBN | 978-82-450-2155-4
|