Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis


Marielle Stigum Gleiss og Elin Sæther
Bok Bokmål 2021
Originaltittel
Medvirkende
Omfang
224 sider
Utgave
1. utgave
Opplysninger
Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Boka inneholder en rekke eksempler på hvordan lærerstudenter har løst metodiske utfordringer i sine forskningsprosjekter.Boka gir en grundig innføring i sentrale metoder for å samle inn og analysere et datamateriale. Utvikling av ny kunnskap formes av valgene forskeren tar i løpet av forskningsprosessen, og forfatterne gir studentene hjelp til å beskrive, begrunne og reflektere over metodiske valg. De viser også hvordan man kan bygge videre på andres kunnskap og skrive godt om forskningslitteratur.Kunnskap om forskningsmetode er relevant for lærerprofesjonen, og forfatterne viser hvordan erfaringer fra arbeidet med masteroppgaven kan bidra til utvikling av ny kunnskap i praksis.
Emner
Dewey
ISBN
9788202572525

Andre utgaver/formater

Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis
Marielle Stigum Gleiss og Elin Sæther

Tale på CD · Bokmål · 2022

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne