Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis
Marielle Stigum Gleiss Marielle Stigum Gleiss og Elin Sæther
Bok Bokmål 2021
Originaltittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Omfang | 224 sider
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | Denne boka er skrevet for lærerstudenter som skal planlegge, gjennomføre og formidle et forskningsprosjekt i masteroppgaven. Forfatterne har lang erfaring fra metodeundervisning og veiledning av masterstudenter og skriver enkelt og gjenkjennelig om utfordringer studenter møter i arbeidet med oppgaven. Boka inneholder en rekke eksempler på hvordan lærerstudenter har løst metodiske utfordringer i sine forskningsprosjekter.Boka gir en grundig innføring i sentrale metoder for å samle inn og analysere et datamateriale. Utvikling av ny kunnskap formes av valgene forskeren tar i løpet av forskningsprosessen, og forfatterne gir studentene hjelp til å beskrive, begrunne og reflektere over metodiske valg. De viser også hvordan man kan bygge videre på andres kunnskap og skrive godt om forskningslitteratur.Kunnskap om forskningsmetode er relevant for lærerprofesjonen, og forfatterne viser hvordan erfaringer fra arbeidet med masteroppgaven kan bidra til utvikling av ny kunnskap i praksis.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788202572525
|
Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis
Marielle Stigum Gleiss og Elin Sæther
Tale på CD · Bokmål · 2022
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Marielle Stigum Gleiss og Elin Sæther
Tale på CD · Bokmål · 2022
Tilhører NLB
Vis hos NLB