Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon
Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne (red.)
Tale på CD Bokmål 2021
Medvirkende | Afdal, Geir (medforfatter)
Afdal, Hilde Wågsås (medforfatter) Anker, Trine (medforfatter) Røthing, Åse (medforfatter) Vis mer... Sandvik, Ninni (medforfatter)
Schjetne, Espen (medforfatter) Solli, Kjell-Arne (medforfatter) Spernes, Kari (medforfatter) |
---|---|
Utgitt | Oslo : Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek , 2021
|
Opplysninger | I prod. per januar 2021. - Clara Talesyntese. - Fra forlagets omtale: Denne boken handler om etiske aspekter ved ulike pedagogiske praksiser. Pedagogikk dreier seg ikke bare om hva som er effektivt, men også hva som er godt. Forfatterne i boken forstår pedagogisk etikk på en ny måte. Tradisjonelt har man startet med etiske teorier og så anvendt disse på pedagogiske situasjoner og dilemmaer. Tanken i denne boken er at de etiske ressursene finnes i og i forlengelsen av de pedagogiske praksisene. På forskjellig vis starter derfor kapitlene i ulike pedagogiske praksiser. Gjennom teoretisk informerte analyser av disse skriver forfatterne frem etiske ressurser.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-16-33095-1
|
Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon
Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne (...
Bok · Bokmål · 2014
Digital utgave: Søke-URL
Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne (...
Bok · Bokmål · 2014
Digital utgave: Søke-URL
Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon
Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne (...
Daisy lydbok · Bokmål · 2021
Tilhører NLB
Vis hos NLB
Geir Afdal, Åse Røthing, Espen Schjetne (...
Daisy lydbok · Bokmål · 2021
Tilhører NLB
Vis hos NLB