Lek i begynneropplæringen : lekende tilnærminger til skole og SFO


Aslaug Andreassen Becher, Elisabeth Bjørnestad, Hilde Dehnæs Hogsnes (red.)
Bok Flerspråklig 2019
Flere språk: Bokmål, Nynorsk, Engelsk, Dansk
Annen tittel
Utgitt
[Oslo] : Universitetsforlaget , 2019
Omfang
193 sider : illustrasjoner
Opplysninger
Hvordan kan vi legge bedre til rette for lek, lekende arbeidsmåter og læring i skole og skolefritidsordning? Denne boken handler om lekens betydning for de yngste barna i skolen, og om lekens betydning for kontinuitet mellom barnehage, skolefritidsordning og skole. For at barna både skal få leke og lære, er det behov for mer kunnskap om lek og lekende tilnærminger til læring i dagens skole og skolefritidsordning. Boken viser hvordan lek, bevegelse og varierte arbeidsmåter gir bedre muligheter for helhetlig læring og utvikling. Med forskningsbidrag fra nasjonale og internasjonale forskere løfter boken fram ulike perspektiver på lek og lekende tilnærminger i skolen. De ulike kapitlene bidrar til bevisstgjøring, refleksjon, videre diskusjon og forskning rundt lek både som fenomen og som arbeidsform i skolen. Målgruppen for boken er studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere, lærerutdannere og forskere som er opptatt av begynneropplæringen og overgangen mellom barnehage og skole.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-15-03413-3

Andre utgaver/formater

Lek i begynneropplæringen : lekende tilnærminger til skole og SFO
Aslaug Andreassen Becher, Elisabeth Bjørn...

Bok · Bokmål · 2019

Bibliotek som har denne