Veiledning : - mer enn ord /
Sidsel Tveiten
Bok Bokmål 2019 · Veiledning
Digital utgave: Søke-URL
Omfang | 294 sider : illustrasjoner
|
---|---|
Utgave | 5. utgave
|
Opplysninger | 1. utgave 1998. - Styrking av mestringskompetansen er den overordnede hensikten i veiledning av studenter og fagutøvere. I Veiledning mer enn ord utdypes veiledning som begrep, veiledningens grenseområder og veiledning som pedagogisk virksomhet, både i grupper og individuelt på ulike fagområder og i ulike profesjoner. 5. utgave er gjennomgående revidert og oppdatert i tråd med ny forskning om veiledning. Den nye utgaven inneholder læringsutbyttebeskrivelsene fra Kvalifikasjonsrammeverket for høyere utdanning og tematiserer disse. En ny metode for refleksjon og veiledning i tverrprofesjonell samhandling er beskrevet i del 2. Boken er også oppdatert med flere nye caser, refleksjonsoppgaver og eksempler i tillegg til metoder for studentveiledning i praksis. Sidsel Tveiten er sykepleier og professor ved Fakultet for helsevitenskap,OsloMet storbyuniversitetet. Hennes forskning har hovedsakelig dreid seg om veiledning, helsepedagogikk, kommunikasjon og samhandling, med særlig vekt på brukermedvirkning. Studenters læring og praksisveiledning er sentrale interesseområder. Hun har skrevet flere bøker om veiledning og helsepedagogikk.
|
Emner | Elever
Praksisveiledning Rådgivning Veiledningspedagogikk Vis mer... Competency-Based Education : (DNLM)D003162
Counseling : (DNLM)D003376 Education, Nursing : (DNLM)D004506 Mentors : (DNLM)D008611 Communication Foreldresamarbeid Health Occupations Interpersonal Relations Pedagogisk veiledning Praksisveiledning : Sykepleie Professional Competence Rådgiving - Skolen Social Work Studieveiledning Teaching Undervisningsmetode Undervisningsteori Yrkesveiledning veiledning sykepleie praksisveiledning pedagogisk pedagogikk veiledningspedagogikk kompetanseutvikling læring profesjonalitet kompetanse veiledningsmetoder rettleiingspedagogikk faglig rettleiing undervisningsteori veiledningsetikk dialog veiledningsmetodikk metoder coaching rollespill gruppeveiledning Helsefag : (NO-TrBIB)HUME23120 Helsevesen : (NO-TrBIB)HUME09349 Høyere utdanning : (NO-TrBIB)HUME07954 Konfluent pedagogikk Læring Praksisundervisning : (NO-TrBIB)HUME25201 Profesjonsrettleiing : (NO-OsBA)1208194 Profesjonsveiledning : (NO-OsBA)1208194 Rådgivning (Pedagogikk) : (NO-TrBIB)HUME28033 Sosialarbeid Veiledning (Pedagogikk) : (NO-TrBIB)HUME25789 Rettleiingspedagogikk Competency-Based Education((DNLM)D003162) - methods Arbeidsliv((NO-TrBIB)HUME09123) Etikk((NO-TrBIB)HUME00240) Pedagogisk rådgivning((NO-TrBIB)HUME28033) Praksis((NO-TrBIB)HUME26166) Rettleiingspedagogikk((NO-OsBA)1124671) Studenter((NO-TrBIB)HUME07376) Veiledningspedagogikk((NO-OsBA)1124671) veiledning sykepleie praksisveiledning pedagogisk pedagogikk veiledningspedagogikk kompetanseutvikling læring profesjonalitet kompetanse veiledningsmetoder rettleiingspedagogikk faglig rettleiing undervisningsteori veiledningsetikk etikk dialog veiledningsmetodikk metoder coaching rollespill gruppeveiledning læringsutbytte læringsutbyttebeskrivelser LUB refleksjon tverrprofesjonell samhandlingslæring tverrfaglig samarbeid mestring samtale |
Sjanger | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-450-2851-5 : Nkr 469.00
|