Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering : sammenhenger og spenninger
Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet (red.)
Bok Bokmål 2019
Medvirkende | Michelet, Simon (forf.)
|
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforlaget , [2019]
|
Omfang | 275 sider : illustrasjoner
|
Opplysninger | Hvordan kan samspill mellom teori og praksis bidra til at studentene utvikler profesjonell lærerkompetanse?Kvalifisering til læreryrket skjer i et samspill mellom spesialiserte kunnskaper i fag og pedagogikk, praktiske ferdigheter, verdier og holdninger. I veiledede praksisperioder får studentene muligheter til å øve på, prøve ut og reflektere over yrkesoppgaver. Hvordan utnyttes potensialet i denne læringssituasjonen? Og hvordan kan praksis utvikles som en likeverdig læringsarena også utenom perioder for veiledet praksis? Boka presenterer studier av hvordan ulike fag i lærerutdanningen kobler fag, pedagogikk og praksis for å støtte studentenes læring både i og utenfor praksisperiodene. Ny kunnskap fra disse prosjektene kan utfordre og inspirere til å studere og utvikle integrasjonene mellom teori- og praksiskunnskap. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, praksislærere og masterstudenter i pedagogikk og lærerutdanning. Redaktører for boken er Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet, ansatt ved OsloMet - storbyuniversitet. Begge har mange års erfaring som lærerutdannere i pedagogikk.
|
Emner | |
Geografisk emneord | |
Dewey | 370.71 . - 370.711481 (hovednummer)
|
ISBN | 9788215030715
|