Ny hverdag? : literacy-praksiser i digitaliserte klasserom på ungdomstrinnet
Bok Bokmål 2019
Flere språk: Dansk
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforlaget , 2019
|
Omfang | 282 s.
|
Opplysninger | Hva skjer med literacy-praksisene når digital teknologi integreres i skolen? Forskerne i FINNUT-prosjektet RESPONS (Responsive literacy practices in digitalized classrooms) har fulgt fem ungdomsskoleklasser fra 8. trinn høsten 2014 til de gikk ut av 10. klasse våren 2017. Oppmerksomheten er særlig rettet mot lesing, skriving og muntlighet. Hverdagen studeres både fra elevenes, lærernes og skolenes perspektiv. Boken presenterer ny, forskningsbasert kunnskap som gir grunnlag for kloke valg i spenningsfeltet mellom teknologisk innovasjon og faglige og didaktiske kjerneverdier
|
Emner | Pedagogikk
Ungdomsskolen digital teknologi ungdomsskolen elever lesing skriving muntlighet lærere digitalisering didaktikk leseferdigheter skriveferdigheter |
Dewey | |
ISBN | 9788215031590
|