Motorikk, lek og læring. 2.
Anne Berg ; [illustrasjoner: Tetiana Kosovska]
Bok Bokmål 2018
Digital utgave: Søke-URL
Annen tittel | |
---|---|
Medvirkende | |
Utgitt | Bryne : Info vest , cop. 2018
|
Omfang | 166 s. : kol. ill.
|
Opplysninger | Undertittel på omslaget: Motorikkens betydning i utviklingen av grunnleggende ferdigheter i språk, lesing og regning. - Motorikkens betydning i utviklingen av grunnleggende ferdigheter i språk, lesing og regning. Motorisk aktivitet og lek kan bidra til et kjærkomment avbrekk, og dermed være et godt supplement som pedagogisk metode for alle, både for barn som er i innlæringsfasen og for barn med lese-, skrive- og regnevansker. Boken presenterer betydningen av barns fysiske- og sansemotoriske utvikling i overgangen fra barnehage til skole. Når barn skal lære, er de avhengig en solid grunnmur, bestående av blant et godt syn, hørsel, balanse og fravær av nevrologiske forsinkelser. Lek og læring er to sider av samme sak i barnehagen. Men barn må ha tid og rom, og fysisk og mentalt tilstedeværende voksne, for at barna skal få erfare læring gjennom lek.
|
Emner | Motorikk - Barn : (NO-OsBA)1128942
Motorikk(pedagogisk psykologi) - Barn læring lek motorikk skriving lesing regning grunnleggende ferdigheter spesialpedagogikk spesialundervisning rørsle utviklingspsykologi pedagogisk psykologi barnehagebarn førskolebarn fysisk aktivitet leik uteleik motorisk læring småskolebarn småskuleborn sansemotorikk sensomotorisk utvikling |
Dewey | |
ISBN | 978-82-8360-017-9 : Nkr 395
|