Restart: å være digital i skole og utdanning
Lisbeth B. Johanson og Silje S. Karlsen
Bok Bokmål 2018 Lisbeth Bergum Johanson
Digital utgave: Søke-URL
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforl. , cop. 2018
|
Omfang | 221 s. : fig.
|
Opplysninger | Denne boka inneholder både teoretiske perspektiver og empiriske bidrag, og den beskriver ulike sider ved bruk av digitale verktøy i praksis. Et premiss for boka er å vurdere bruken av teknologi som grunnmur i en elevaktiv læringskultur. Forfatterne presenterer både undervisningsopplegg og læringsaktiviteter, og viser hvordan læring vil ha større utbytte når elever og lærere samarbeider og hjelper hverandre. Konteksten for læring og utdanning er ikke begrenset til det tradisjonelle klasserommet, lærernes rolle er i større grad å tilrettelegge for elevaktiv læring der man lærer med og ikke av teknologi.Når samfunnet endrer seg, må skolen gjøre det samme, og endringer i skolen innebærer at også lærerutdanning og samarbeid mellom skole og hjem må endre seg. Vi trenger en Restart. Kapitlene i boka kan ses som bidrag i den aktuelle diskusjonen i norsk skole om utvikling av en digital didaktisk praksis. Boka henvender seg til både lærerstudenter, lærere og de som jobber i lærerutdanninga. Bidragsytere i boka er Anne-Mette Bjøru, Ingvild Jensen, Lisbeth Bergum Johanson, Silje Solheim Karlsen, Carola Kleemann, Saeed Manshadi, Rigmor Mikkelsen, Aksel Pedersen, Helge Chr. Pedersen, Mona Rist, Geir Zakariassen og Bjørnar Ødegårdstuen.. - Denne boka inneholder både teoretiske perspektiver og empiriske bidrag, og den beskriver ulike sider ved bruk av digitale verktøy i praksis. Et premiss for boka er å vurdere bruken av teknologi som grunnmur i en elevaktiv læringskultur. Forfatterne presenterer både undervisningsopplegg og læringsaktiviteter, og viser hvordan læring vil ha større utbytte når elever og lærere samarbeider og hjelper hverandre. Konteksten for læring og utdanning er ikke begrenset til det tradisjonelle klasserommet, lærernes rolle er i større grad å tilrettelegge for elevaktiv læring der man lærer med og ikke av teknologi.Når samfunnet endrer seg, må skolen gjøre det samme, og endringer i skolen innebærer at også lærerutdanning og samarbeid mellom skole og hjem må endre seg. Vi trenger en Restart. Kapitlene i boka kan ses som bidrag i den aktuelle diskusjonen i norsk skole om utvikling av en digital didaktisk praksis. Boka henvender seg til både lærerstudenter, lærere og de som jobber i lærerutdanninga.
|
Emner | Dataspill - Undervisning
Facebook - Undervisning Internett - Skolen Kildekritikk Vis mer... Kommunikasjon - Undervisning
Læring Metoder Skolen Sosiale medier - Undervisning Undervisning læremiddel Datakommunikasjon : (NO-TrBIB)HUME04193 Datastøttet undervisning : (NO-TrBIB)HUME22026 Digital læring : (NO-TrBIB)HUME04289 Nettbasert undervisning : (NO-TrBIB)HUME24835 Undervisningsmetoder : (NO-TrBIB)HUME07903 Utdanning : (NO-TrBIB)HUME07906 Datamaskiner Digital undervisning Digital undervisning(undervisningsmetodar) Digital undervisning(undervisningsmetoder) Skolen((NO-TrBIB)HUME27903) digitale læringsverktøy skole utdanning digitale verktøy ikt undervisning |
Dewey | |
ISBN | 9788215028217
|