Forbrukerrådets pasientundersøkelse - En kvalitativ studie av pasientopplevelser



Bok Norsk 2016

Utgitt
Oslo : Forbrukerrådet , 2016
Omfang
66 s.
Opplysninger
Ut fra funnene ser Forbrukerrådet behov for å gjøre det lettere å velge fastlege, tilstrebe én digital inngangsport for egen helseinformasjon og få på plass et standardisert system for å kunne gi tilbakemeldinger på helsetjenester. Ikke minst er det behov for at kommunikasjonen mellom helsevesen og pasient blir mer standardisert, enkel og forståelig. Forbrukerrådet oppleves som å ha en troverdig stemme i den offentlige debatten knyttet til helsetjenester. Det er derfor uttrykt ønske fra deltakerne i undersøkelsen at Forbrukerrådet skal ta en aktiv rolle for å bidra til bedre pasientopplevelser. Utfordringen tar vi, og med denne rapporten setter vi søkelyset på pasientens forventninger og behov i møtet med helsevesenet.
Emner

Bibliotek som har denne