Digital kompetanse i skolen : en innføring
Ola Erstad
Bok Bokmål 2005
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2005
|
---|---|
Omfang | 248 s. : fig
|
Utgave | 1. utg., 1. oppl
|
Opplysninger | Bibliografi og internettadresser: s. 243-247. - Boken gir en grunnleggende innføring i hva digital kompetanse og hva målsettingen med et slikt kunnskapsområde skal være. Forfatteren tar for seg de ulike måtene den digitale kompetansen kommer til syne på i skolen, og de utfordringene den bringer på banen. Boken gir en innføring i sentrale temaer om læring og utvikling knyttet til IKT, og hvordan man takler slike utfordringer i skolen. I del 1 er fokus rettet mot hvorfor det er viktig å trekke inn spørsmål om digital kompetanse i skolen. Del 2 tar for seg spørsmål om hva digital kompetanse er, og hvordan det inngår i elevenes opplæring. - Forfatteren gir i sin bok en innføring i sentrale emner om læring og utvikling knyttet til IKT. Her får leseren et teoretisk og praktisk innblikk i hvordan man kan hanskes med slike utfordringer i dagens skole. Første del ser på hvorfor det er viktig å trekke inn spørsmål om digital kompetanse i skolen. Andre del stiller spørsmål til hva digital kompetanse er, og hvordan den kan innlemmes i elevenes opplæring. Med litteraturliste. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Audiovisuelle middel - undervisningsmetoder
Databehandling og informasjon Datastøttet undervisning Digital kommunikasjon Vis mer... Digital kompetanse - Læring
IKT IKT-basert undervisning Informasjonsteknologi : Undervisning Mediepedagogikk Undervisning-Metoder Undervisningsmetoder : IKT Undervisningsteori digitale medier undervisning læring pedagogikk digital kompetanse skolen mediepedagogikk datastøttet teknologi e-læring ikt undervisningsmetoder Digital kompetanse Informasjonsteknologi Læring Undervisning Undervisningsmetoder : (NO-OsBA)1119943 : (NO-OsBA)1121440 : (NO-OsBA)1129251 : (NO-OsBA)1142744 |
Dewey | |
ISBN | 8215001963. - 9788215001968
|