Lesson study og læreres læring
Knut Rune Olsen
Bok Bokmål 2017
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
|
Omfang | 141 s. : fig.
|
Opplysninger | Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.
|
Emner | Aksjonsforskning : (NO-TrBIB)HUME21943
Didaktikk : HUME07882 Forskningsmetoder : (NO-TrBIB)HUME01493 Kompetanseutvikling : HUME23853 Vis mer... Lærere : HUME07510
Læring Pedagogikk Skoleutvikling : HUME24682 Undervisning : (NO-TrBIB)HUME07899 Undervisningsmetoder : (NO-TrBIB)HUME07903 lesson study lærere undervisning læring aksjonslæring |
Dewey | |
ISBN | 9788205491861
|