Visjon 2 : markedsføring og ledelse 2


Per E. Nørgaard
Bok Bokmål 2018
Medvirkende
Olsen, Bengt E. (medforf.)
Utgitt
Oslo : Cappelen Damm , 2018
Omfang
ill.
Utgave
3. utg.
Opplysninger
Visjon er et læreverk hvor de konkrete eksemplene er viktige. Fagstoffet blir hele veien forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet. Mange bilder og figurer hjelper også elevene til å forstå fagstoffet.Visjon kommer i nye utgaver, Visjon 1 våren 2017 og Visjon 2 i 2018. De nye utgavene er faglig oppdatert og har nye og relevante ekspempler. Visjon 2 er delt inn i fire hoveddeler: Markedsføring, overordnede mål og strategier. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon. Konkurransemidlene. Personalutvikling og ledelse. Bærekraftig forretningsdrift. Arbeidet med oppgaver og større case er viktig for å få et godt grep om faget. I bøkene er det kontrollspørsmål og mindre oppgaver i hvert kapittel. Disse er gode å jobbe med i innlæringen av fagstoffet. På nettstedet er det større case hvor elevene må bruke teorien i virkelighetsnære oppgaver. Casene har ulikt omfang og mange av dem dekker flere kapitler og emner. Arbeid med disse vil gi god trening til eksamen. Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging. Casene elevene jobber med vil bli lagret på nettstedet. Det gjør det enkelt å finne påbegynte og ferdige oppgaver. Det er også interaktive oppgaver, begrepsbank med søkefunksjon, lydbokfiler til boka og oppdaterte nyheter der. Elevene får tilgang til innholdet på begge trinn. Lærernettstedet har løsningsforslag til casene og oppgavene i boka, presentasjoner, forslag til undervisningsopplegg, figurer og illustrasjoner, og nyttige lenker. Lærernettstedet krever lisens og innlogging, og lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2.
Emner
ISBN
978-82-02-55698-3(h.)

Bibliotek som har denne