Matematikkoppgaver for tenkende klasserom : 1.-6. trinn


Peter Liljedahl · Peter Liljedahl, Maegan Giroux ; illustrasjoner av Laura Wheeler ; oversatt av Ane Sjøbu
Bok Bokmål 2024
Annen tittel
Originaltittel
Medvirkende
Omfang
510 sider : illustrasjoner
Utgave
1. utgave
Opplysninger
nten du er ny eller erfaren innen tenkende klasserom, vil denne boka hjelpe deg med å forvandle tradisjonelle klasserom til dynamiske og tankevekkende læringsrom.I 2023 kom boka Å Bygge tenkende klasserom i matematikk: 14 praksiser ut på norsk. Her presenterer Liljedahl 14 undervisningspraksiser for å bygge et tenkende klasserom i matematikk, og han viser hvordan man kan få elevene til å tenke selvstendig, arbeide undersøkende og diskutere mulige løsninger sammen.I denne nye boka finner du massevis av matematiske oppgaver som er prøvd ut i forskjellige klasserom med ekte elever, og som har vist seg å skape engasjement og samtidig endrer måten elevene tenker og lærer på.Men boka er mye mer enn en samling av gode tenkeoppgaver. Den går dypere inn i implementeringen av de 14 praksisene. Gjennom alle oppgavene som brukes som modeller, hjelper denne boka deg blant annet med åvelge oppgaver som fremmer kompetanser du ønsker at elevene dine skal byggeveilede deg gjennom alle trinnene for hver oppgavedele eksempler på mulige elevløsninger sammen med hint du kan gi for å hjelpe elevens tenkningformidle forfatternes refleksjoner rundt oppgaveneEnten du har lest grunnboka Å Bygge tenkende klasserom i matematikk: 14 praksiser eller ikke, vil du ha utbytte av denne boka. Og den vil passe for deg om du vet mye, lite eller ingenting om tenkende klasserom. Boka henvender seg også til deg som ikke er lærer – for eksempel utdannere, studenter og andre som trenger oppgaver for å kunne introdusere og presentere et best mulig og mest mulig autentisk bilde av tenkende klasserom.
Emner
Classroom environment
Effective teaching
Matematikk - Undervisning
Matematikkundervisning
Vis mer...
Dewey
ISBN
9788202844011

Bibliotek som har denne