Klasseledelse
Thomas Nordahl · oversatt av Kirsten Hemmer ; Thomas Nordahl ; illustrasjoner: David Keeping
Bok Bokmål 2012
Annen tittel | |
---|---|
Originaltittel | |
Utgitt | 2012
|
Omfang | 1 fil : illustrasjoner
|
Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012. - Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp. Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på: Lærerens utøvelse av ledelseKlasseledelsens betydning for elevenes læring og atferdHva er lærerautoritetDet asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelsePraktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 82-05-52848-9
|