Læring : grunnbok i læring, teknologi og samfunn


Hermundur Sigmundsson og Finn Bostad (red.)
Bok Bokmål 2004
Medvirkende
Utgitt
Oslo : Universitetsforl , 2004
Omfang
298 s. : fig
Opplysninger
Boken belyser læringsbegrepet fra flere faglige og teoretiske ståsteder og viser hvor kompleks læring er. Forfatterne diskuterer læring både som konstruktivistiske og situerte prosesser og som fysiske og imiterende handlinger. Hensikten er å få en diskusjon om læring som former for sosial praksis basert på situativ refleksjon. Videre drøftes hva IKT er og hvordan IKT blir oppfattet som medium for sosiale praksiser i ulike faglige tradisjoner med særlig vekt på pedagogikk og fagdidaktikk. Boken henvender seg til lærere, pedagoger, fagdidaktikere, teknologer og andre som jobber med IKT og læring. Har litteraturlister og register. - Har bibliografi
Emner
Dewey
004 . - 370.152 . - 371.334
ISBN
82-15-00630-2

Bibliotek som har denne