Læring : grunnbok i læring, teknologi og samfunn
Hermundur Sigmundsson og Finn Bostad (red.)
Bok Bokmål 2004
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2004
|
Omfang | 298 s. : fig
|
Opplysninger | Boken belyser læringsbegrepet fra flere faglige og teoretiske ståsteder og viser hvor kompleks læring er. Forfatterne diskuterer læring både som konstruktivistiske og situerte prosesser og som fysiske og imiterende handlinger. Hensikten er å få en diskusjon om læring som former for sosial praksis basert på situativ refleksjon. Videre drøftes hva IKT er og hvordan IKT blir oppfattet som medium for sosiale praksiser i ulike faglige tradisjoner med særlig vekt på pedagogikk og fagdidaktikk. Boken henvender seg til lærere, pedagoger, fagdidaktikere, teknologer og andre som jobber med IKT og læring. Har litteraturlister og register. - Har bibliografi
|
Emner | Databehandling og informasjon
Datamaskinassistert undervisning Informasjonsteknologi : Undervisning Pedagogikk Vis mer... Undervisningsmetoder : IKT
ikt støtta nettbasert læringsplattform lms konstruktivisme undervisningsmetoder fjernundervisning informasjonsteknologi læring pedagogisteknologi learning management systems læringsprosessen edb pedagogikk læringsteori undervisning pedagogisk teknologi IKT og læring INFORMASJONSTEKNOLOGI Informasjonsteknologi Læring Læring : (NO-OsBA)1122626 |
Dewey | |
ISBN | 82-15-00630-2
|