Lean business planning


Yngve Dahle ... [et al.]
Bok Bokmål 2015
Medvirkende
Dahle, Yngve (medarbeider)
Utgitt
Oslo : Universitetsforl , 2015
Omfang
189 s. : kol. ill
Opplysninger
h.. - Har bibliografi, ordliste. - Å skrive en forretningsplan er ofte drevet mer av plikt for å tilfredsstille virkemiddelapparatet enn å skrive den for seg selv og sin egen forretningsidé. Med Lean business planning ønsker forfatterne å redefinere forretningsplanen, fra å være et dødt og ubrukt dokument til å inneholde de sentrale prosessene i fleksibel forretningsutvikling. Gjennom åtte trinn viser boken hvordan man går fra de overordnede strategiske spørsmålene til den taktiske oppfølgingen. De åtte trinnene er: ressurser, forretningsidé, forretningsmodell, gap, mål, risiko, oppgaver og oversikt. Boken inkluderer også en gjennomgående case som viser hvordan teoriene, metodikken og verktøyene i boken kan brukes i praksis
Emner
Dewey
ISBN
978-82-15-02608-4

Bibliotek som har denne