Kan skolen forbedres?
Asbjørn Birkemo Asbjørn Birkemo og Hans Bonesrønning
Bok Bokmål 2011
Utgitt | Oslo : Unipub , 2011
|
---|---|
Omfang | 163 s.
|
Opplysninger | 1. utg. 2006. - Har bibliografi, innholdsfortegnelse. - Internasjonale undersøkelser viser at til tross for at Norge er blant landene som bruker mest ressurser på skole, har elevene middelmådige prestasjoner. Det synes å være behov for et målrettet forbedringsarbeid i skolen der visjon og virkelighet bringes nærmere hverandre. Denne boken skisserer en modell for et slikt forbedringsarbeid. Utgangspunktet består i en omfattende og allsidig kartlegging av den pedagogiske kvalitet i skolen, som så må følges opp av strategier som har dokumentert effekt. Videre er det viktig at den enkelte skole har god beredskap for å rette på dysfunksjonelle forhold som registreres i skolen. Boken bygger blant annet på resultater fra prosjektet "Fra ressurs til resultat", gjennomført ved Universitetet i Oslo
|
Emner | Kvalitetssikring
Skolevesen Skolevirksomhet Skolevurdering Vis mer... Studiekvalitet
skolen kvalitet skolevurdering forbedringer utfordringer læring skoleutvikling kvalitetsforbedring kvalitetsvurdering sosial ulikhet evaluering skolevirksomhet utdanning kvalitetssikring motivasjon tilpasset opplæring skolen kvalitet vurdering skole skolevurdering kvalitetsvurdering læringsinnsats motivasjon Evaluering - Skolen Evaluering Skoleutvikling Utdanning Utdanningspolitikk - Norge |
Dewey | |
ISBN | 978-82-7477-550-3. - 9788274775503
|