Relasjonsledelse
Mirjam Harkestad Olsen og Rigmor Mikkelsen (red.)
Bok Nynorsk 2019
Medvirkende | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2019
|
Omfang | 113 sider : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | Boken fokuserer på hvordan læreren kan ivareta ansvaret for å skape gode relasjoner både mellom seg og elevene og elevene imellom på en måte som tar vare på elevenes behov for trivsel, læring og utvikling. Fem ulike perspektiver ved relasjonsledelse drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan rel. - Boken fokuserer på hvordan læreren kan ivareta ansvaret for å skape gode relasjoner både mellom seg og elevene og elevene imellom på en måte som tar vare på elevenes behov for trivsel, læring og utvikling. Fem ulike perspektiver ved relasjonsledelse drøftes gjennom følgende spørsmål: Hvordan kan relasjonsledelse forstås i et dannelsesperspektiv? Hvordan kan læreren gjennom kommunikasjonsferdigheter utvikle gode relasjoner til elevene? Hva tenker lærere om relasjons- og samhandlingsprosesser i skolen? Hvordan er lærerens mot viktig i relasjonene med elevene? Hva sier elever i videregående skole om lærerens relasjonsledelse? Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer. Omtalen er utarbeidet av BS.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 978-82-02-59814-3
|