Individuelle opplæringsplaner : Om tilpasset opplæring i en inkluderende skole
[Av] Thomas Nordahl [og] Terje Overland
Bok Uten språklig innhold 1999
Utgitt | Oslo : Ad Notam Gyldendal , 1999
|
---|---|
Omfang | 247s : fig
|
Utgave | 2.utg.3.oppl
|
Opplysninger | På omslaget: "... i samsvar med L97 og opplæringsloven".. - Har litteraturliste og stikkordregister. - Forfatterne tar her utgangspunkt i en av de største utfordringene som dagens skole står ovenfor; å skape en skole for alle, både organisatorisk og innholdsmessig. I bokens første del blir det teoretiske grunnlaget for tilpasset opplæring drøftet og beskrevet i forhold til ny opplæringslov og lærerplanverket for den 10-årige grunnskolen. Del to er en gjennomgang av prinsipper for arbeid med individuelle opplæringsplaner med eksempler, mens tredje del omhandler forutsetninger for gjennomføringen av arbeidet. Boken henvender seg til lærere og spesialpedagoger. - I bokens første del blir det teoretiske grunnlaget for tilpasset opplæring drøftet og beskrevet i forhold til ny opplæringslov og læreplanverket for den 10-årige grunnskolen. Del to er en gjennomgang av prinsipper for arbeid med individuelle opplæringsplaner med eksempler, mens tredje del omhandler forutsetninger for gjennomføringen av arbeidet. For lærere og spesialpedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 82-417-0802-5
|