Klasseledelse og relasjonsbygging : Metoder og øvelser


Jorun Grønset Løvoll og Nina Jensen
Bok Uten språklig innhold 2012
Utgitt
Oslo : Pedlex , 2012
Omfang
64 s. : ill. kol
Opplysninger
«Dyktige lærere forstår sin lederposisjon, er opptatt av å utvikle og opprettholde gode relasjoner med elevene og bidra til å utvikle gode læringsmiljøer. En positiv relasjon mellom lærer og elev er hjørnesteinen i god klasseledelse.» (Utdanningsdirektoratet, 2013.) Vi vet stadig mer om betydningen av å skape gode relasjoner i skolehverdagen og effekten det har på elevenes læring. Et godt læringsmiljø krever et systematisk arbeid fra skolens side og god klasseledelse. - Heftet er en idébank med metoder og øvelser, hentet fra forfatternes egne erfaringer med hva som bidrar til gode relasjoner og gode klassemiljøer. Øvelsene er prøvd ut og mye brukt innen arbeid med skolestart, overgang mellom skoleslag og -trinn, gruppebyggingsprosesser, konflikthåndtering, fag, revyarbeid, ulike miljøtiltak på skolen, og utdannings- og yrkesrådgiving. Omtalen er utarbeidet av forlaget. - Har bibliografi. - Vi vet stadig mer om betydningen av å skape gode relasjoner i skolehverdagen og effekten det har på elevenes læring. Et godt læringsmiljø krever et systematisk arbeid fra skolen side og god klasseledelse. Heftet er en idébank med metoder og øvelser hentet fra forfatternes egne erfaringer med hva som bidrar til gode relasjoner og gode dialoger. Øvelsene er prøvd ut og mye brukt innen arbeid med skolestart, overgang mellom skoleslag og -trinn, gruppebyggingsprosesser, konflikthåndtering, fag revyarbeid, ulike miljøtiltak på skolen og utdannings- og yrkesrådgiving. De fleste øvelsene passer for elever fra 5. trinn til vg3. Omtalen er hentet fra heftets baksidetekst
Emner
Dewey
ISBN
978-82-7841-857-4

Bibliotek som har denne