Strategiboken


Lasse B. Lien, Eirik Sjåholm Knudsen og Tor Øyvind Baardsen
Bok Bokmål 2016
Medvirkende
Utgitt
Bergen : Fagbokforl , 2016
Omfang
292 s. : fig
Opplysninger
Har bibliografi, noter, register, sammendrag. - En strategi representerer en bedrifts «teori» om hvordan den skal oppnå suksess, og legger føringer på en rekke beslutninger, f.eks. hvilke produkter/tjenester bedriften skal levere, hvilke kunder den skal satse på, hvordan den skal vinne disse o.l. Denne boken tar utgangspunkt i to grunnleggende spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Den viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller mellom bedrifter oppstår, hvorfor de opprettholdes eller brytes ned, og hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. Boken egner seg for studenter som skal ha en innføring i strategi, og for andre som ønsker en innføring i strategi. Omtalen er utarbeidet av BS.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-450-1788-5

Bibliotek som har denne