Skrive for å lære : skriving i høyere utdanning
Olga Dysthe, Frøydis Hertzberg og Torlaug Løkensgard Hoel
Bok Uten språklig innhold 2010
Utgitt | Oslo : Abstrakt , 2010
|
---|---|
Omfang | 223 s. : fig
|
Utgave | 2. utg
|
Opplysninger | Bibliografi s. 213. - Boka gir en innføring i skriving som prosess fra den første ideen til den siste referansen, og viser at skriving er et viktig redskap for læring og tankeutvikling. Leseren blir presentert for ulike måter å lese og ta notater på, ulike skrivestrategier og ulike måter å strukturere en faglig tekst på. Boka henvender seg primært til studenter i høyere utdanning, men den er også relevant for alle som på en eller annen måte er engasjert i faglig skriving. Den vil også være av interesse for lærere, veiledere og kursholdere og andre som arbeider med studiekvalitet. Har litteraturliste og stikkordregister
|
Emner | Dissertations, Academic as Topic
Forfatterskap, Faglig Høyere utdanning Oppgaveskriving Vis mer... Ped-fag
Skriftlig Kommunikasjon Skriftlig kommunikasjon Skrivepedagogikk - videregående skole Skriving - læring Writing skriving skriving faglig forfatterskap oppgaveskriving rapportskriving høyere utdanning skrivepedagogikk skriveprosessen tekst skriveteknikk skriveprosess fagtekster skriveprosesser skriveopplæring skrivegrupper skrivekurs fagleg forfattarskap læring metoder læringsmetoder metodologi Fagleg forfattarskap Faglig forfatterskap Faglig forfatterskap : (NO-OsBA)1112964 Higher education Learning Læring : (NO-OsBA)1122626 Methods Skrivepedagogikk Skriving : (NO-OsBA)1122098 : (NO-OsBA)1146676 Skriving : (NO-TrBIB)HUME07927 Studenter Vitenskapelig forfatterskap |
Dewey | |
ISBN | 8279352937. - 9788279352938
|