Å være digital i alle fag
Hildegunn Otnes Hildegunn Otnes (red.)
Bok Nynorsk 2009
Medvirkende | Otnes, Hildegunn (redaktør)
|
---|---|
Utgitt | Oslo : Universitetsforl , 2009
|
Omfang | 263 s. : kol. ill
|
Utgave | 1. utg., 1. oppl
|
Opplysninger | Boka er permanent plassert hos faglærer, se eksemplarskjermbildet. - Tekst på bokmål og nynorsk. - h.. - Boken handler om hvordan det digitale kan integreres i de enkelte fag og hvordan den digitale kompetansen kan knyttes til den faglige kompetansen. Det første kapitelet er generelt og belyser hva det vil si å være digital, mens resten av boka gir eksempler på hvordan det digitale kan integreres i fagene historie, geografi, RLE, engelsk, fremmedspråk, norsk, matematikk, naturfag, kunst og håndverk og musikk. Det avsluttes med et kapittel om ny digital didaktikk. Boken er beregnet på lærere og lærerstudenter. - Data om bidragsyterne: s. 255-257. - Har bibliografi. - Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, noter, register. - Boka diskuterer og eksemplifiserer hvordan digitale medier og verktøy kan utnyttes for å nå Kunnskapsløftets kompetansemål innenfor det enkelte fag. Boka er primært skrevet for lærere, lærerstudenter, skoleledere og ansatte i lærerutdanningen
|
Emner | Data
Digital kompetanse Digitale læringsprosesser Digitale verktøy Vis mer... Education
IKT-basert undervisning Informasjonsteknologi : Undervisning Ped-fag Pedagogikk - Metoder Teaching Undervisning-Metoder Undervisningsmateriale - Digitale verktøy Undervisningsmetoder : IKT digitale ferdigheter ikt undervisningsmetoder digitale verktøy datastøttet undervisning digital kompetanse kunnskapsløftet Databehandling Digitale medier Informasjonsteknologi informasjonskompetanse |
Dewey | |
ISBN | 82-15-01405-4. - 978-82-15-01405-0
|