Læring : i sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv
Ivar Bråten Ivar Bråten [red.]
Bok Bokmål 2005
Medvirkende | Bråten, Ivar (redaktør)
|
---|---|
Utgitt | Oslo : Cappelen , 2005
|
Omfang | 231 s. : fig
|
Utgave | 1. utg., 1. oppl
|
Opplysninger | Har bibliografi. - I denne boken blir de tre viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først bli læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Har litteraturliste
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 82-02-21817-9. - 978-82-02-21817-1
|