Læring : i sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv


Ivar Bråten Ivar Bråten [red.]
Bok Bokmål 2005
Medvirkende
Bråten, Ivar (redaktør)
Utgitt
Oslo : Cappelen , 2005
Omfang
231 s. : fig
Utgave
1. utg., 1. oppl
Opplysninger
Har bibliografi. - I denne boken blir de tre viktigste innfallsvinklene til forståelse av læring diskutert. Først bli læring behandlet i et sosialt og kulturelt perspektiv, med vekt på det som skjer mellom mennesker i sosiale fellesskap. Deretter blir et kognitivt perspektiv på læring behandlet, med vekt på det som skjer inne i hodet til det enkelte menneske. Til slutt diskuteres et sosialt-kognitivt perspektiv på læring, med fokus på både enkeltmennesker og deres omgivelser. Har litteraturliste
Emner
Dewey
ISBN
82-02-21817-9. - 978-82-02-21817-1

Bibliotek som har denne