Den andre leseopplæringa : utvikling av lesekompetanse hos barn og unge


Agnes-Margrethe Bjorvand og Elise Seip Tønnesen (red.)
Bok Bokmål 2002

Medvirkende
Utgitt
Oslo : Universitetsforl , 2002
Omfang
220 s. : ill
Opplysninger
Data om bidragsyterne: s. 219-220. - Har bibliografi. - Den første lese- og skriveopplæringa har stått i fokus gjennom lang tid, men den andre leseopplæringa er like viktig for at barn og unge skal få fullt utbytte av sitt liv i tekstenes verden. En fullt utviklet tekstkompetanse innebærer også å kunne lese for eksempel bilder i ulike medier og interaktive tekster på skjerm. Lesing er en kilde til opplevelser og glede, men også en viktig forutsetning for læring. Boka er ment for pedagoger i førskole- og læreryrket. Har register og litteraturlister
Emner
Dewey
ISBN
82-15-00311-7. - 978-82-15-00311-5

Bibliotek som har denne