Læringsplakaten : skolens samfunnskontrakt


Jorunn Møller og Liv Sundli (red.)
Bok Bokmål 2007
Annen tittel
Medvirkende
Utgitt
Kristiansand : Høyskoleforl , 2007
Omfang
270 s. : fig
Utgave
1. utg., 1. oppl
Opplysninger
Har bibliografi, data om bidragsyterne, innholdsfortegnelse, register. - Boka retter søkelyset mot grunnleggende prinsipp for opplæring, slik de er formulert i Læringsplakaten i læreplanverket for Kunnskapsløftet. Hvert av de 11 punktene blir presentert og drøftet og temaene i Læringsplakaten settes inn i en samfunnsmessig sammenheng. - Boka retter søkelyset mot grunnleggende prinsipper for oppløring slik de er formulert i «Læringsplakaten» i Læreplanverket for Kunnskapsløftet. I denne boka tar ledende forskere og forfattere av pedagogisk litteratur opp hvert av de 11 punktene til presentasjon og drøfting. Bokas hensikt er å få en samlet kritisk, inspirerende og informativ fremstilling av de hovedkrav «Læringsplakaten» representerer for skole, lærere og elever. Temaene i Læringsplakaten settes inn i en samfunnsmessig sammenheng. Her drøftes samarbeid mellom skole og hjem, minoritetselever og flerkulturelt syn på skolen, samarbeid med lokalmiljø og globalisering, samt bruk av IKT og alternative og varierte arbeidsmetoder. - Læringsplakaten i Læreplanverket for Kunnskapsløftet gir grunnleggende prinsipper for opplæring. Boka retter fokus mot Læringsplakaten, og ledende forskere og forfattere av pedagogisk litteratur tar hvert av de 11 punktene i plakaten til presentasjon og drøfting. Hensikten er å få en samlet kritisk, inspirerende og informativ fremstilling av de hovedkrav Læringsplakaten representerer for skole, lærere og elever. Læringsplakaten settes inn i en samfunnsmessig sammenheng. Boka drøfter samarbeid mellom skole og hjem, minoritetselever og flerkulturelt syn på skolen, samarbeid med lokalmiljø og globalisering, samt bruk av IKT og alternative og varierte arbeidsmetoder
Emner
Dewey
370.1 . - 372.19 . - 373.19
ISBN
82-7634-733-9. - 978-82-7634-733-3

Bibliotek som har denne