Læringsutbytte


Tine S. Prøitz
Bok Bokmål 2015
Utgitt
Oslo : Universitetsforl , 2015
Omfang
122 s. : ill
Opplysninger
Boken gir et empirisk fundert grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren løfter frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. I boken diskuteres også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. (Hentet fra baksideteksten.). - h.. - Har bibliografi, noter. - Temaet for boken er forankret i forskning om læringsutbytte som begrep i Norge og internasjonalt. Boken har dermed et empirisk grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren trekker frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. Boken drøfter også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. Boken henvender seg hovedsakelig til studenter og lærere innenfor lærerutdanning, utdanningsledelse, pedagogikk og fagdidaktikk. - Temaet for boken er forankret i forskning om læringsutbytte som begrep i Norge og internasjonalt. Boken har dermed et empirisk grunnlag for refleksjon omkring læringsutbytte i pedagogiske og fagdidaktiske sammenhenger. Forfatteren trekker frem alternative forståelser av begrepet og presenterer ulike måter å arbeide med læringsutbytte på. Boken drøfter også begrepet som utdanningspolitisk fenomen. Boken henvender seg hovedsakelig til studenter og lærere innenfor lærerutdanning, utdanningsledelse, pedagogikk og fagdidaktikk. Omtalen er utarbeidet av BS.
Emner
Dewey
ISBN
978-82-15-02473-8

Bibliotek som har denne