Forstå : god kommunikasjon for folk i førstelinjen


Anne Kristine Bergem · illustrasjoner: Rannveig Lohne
Bok Bokmål
Les boka på nett
Originaltittel
[ Forstå ]
Medvirkende
Omfang
1 fil (156 sider) : illustrasjoner
Opplysninger
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015. - I møter mellom hjelpere og hjelpetrengende mennesker er god kommunikasjon helt nødvendig. Mennesker som har behov for hjelp fra andre, er sårbare. Det er krevende å være avhengig av andre, med alt det innebærer av kontrolltap, frykt og opplevelse av hjelpeløshet. Å gi noen følelsen av å bli møtt og sett handler om å kunne kommunisere. Alle som arbeider som hjelpere, det være seg hjelpe-, støtte- og servicepersonell innen helse- og sosialtjenesten, politiet, fengselsansatte eller NAV-ansatte, bør derfor ha gode kommunikasjonsferdigheter. Forstå gir en kortfattet og praktisk innføring i kommunikasjon for dem som arbeider i førstelinjen. Boken gir også oversikt over de vanligste psykiske helseutfordringene, slik at hjelpepersonell kan være bedre forberedt i møte med hjelpetrengende mennesker. Anne Kristine Bergem er spesialist i psykiatri med lang erfaring fra psykisk helsevern. Hun er utdannet gruppeterapeut og har en videreutdanning i voldsrisikovurdering og -håndtering. For tiden er hun fagrådgiver i BarnsBeste og i Rådet for psykisk helse. Hun har sitt eget foretak innen rådgivning, veiledning og formidling. Bergem har skrevet fagbarnebøkene Pappa'n min er syk i tankene sine og Da pappa fikk kreft, begge på Fagbokforlaget. Hun har også vært bidragsyter i flere bøker.
Emner
Dewey
ISBN
9788245029802

Andre utgaver/formater


Bibliotek som har denne