Visjon 2 : markedsføring og ledelse : markedsføring og ledelse 2 vg3 studieforberedende program


Per Emil Nørgaard Bengt E. Olsen, Per E. Nørgaard
Bok Bokmål 2011 Per Emil Nørgaard,· Lærebok
Medvirkende
Nørgaard, Per E. (medforfatter)
Olsen, Bengt E. (medforf)
Utgitt
Oslo : Cappelen Damm , 2011
Omfang
341 s. : ill
Utgave
2. utg., bokmål
Opplysninger
Elevutlån RVS. - Pris oppdatert mars 2020. - h.. - Har innholdsfortegnelse, ordliste, register. - Visjon 2 til fagfornyelsen (LK20) har som mål å gi elevene i programfaget markedsføring og ledelse 2 en praktisk tilnærming og forståelse av fagstoffet. Læreboka dekker alle kompetansemålene i faget, og bidrar til at elevene får utviklet evnen til kritisk tenkning ved bruk av reelle eksempler underveis i teksten. Ved å løse ulike oppgaver og caser knyttet til virkelige bedrifter, blir elevene trent i ulike måter å tilnærme seg problemstillinger som er viktig for å lykkes på eksamen. Det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling reflekteres i bruk av eksempler, teori og varierte oppgaver, og danner et bakteppe for Visjon. I Visjon 2 får elevene muligheten til å utvikle sine ferdigheter og fordype seg i fagets egenart. Fagstoffet er koblet til sentrale teorier som settes i sammenheng med relevante eksempler fra både inn- og utland. Det legges opp til at elevene skal drøfte og utforske etiske problemstillinger gjennom aktuelle eksempler, utfordringer og muligheter som er forankret i faget og som gjenspeiler den digitale hverdagen elevene lever i. I læreboka og på nett er det eksempler og læringsstier der elevene får arbeide både praktisk og utforskende ved å drøfte ulike problemstillinger, og de får muligheten til å utfolde seg kreativt faglig. Denne kombinasjonen gir elevene et godt utgangspunkt for å vurdere og forstå hvordan teori kan benyttes og fungerer i praksis, noe som også er viktig for eksamen. Nettsidene og læreboka utfyller hverandre, og gir elev og lærer en variert og inspirerende undervisning. På nettstedet finner lærer forslag til årsplaner, presentasjoner til bruk i timene, forslag til kapittel- og terminprøver med innleveringsoppgaver og underveisvurdering. - Visjon 2 til programfaget markedsføring og ledelse 2 i videregående skole kom i revidert og oppdatert utgave 2018. Visjon 2 er faglig oppdatert på alle områder og har nye og relevante ekspempler. Visjon 2 er delt inn i fem hoveddeler: Markedsføring, overordnede mål og strategier. Situasjonsanalyse og markedsinformasjon. Konkurransemidlene. Personalutvikling og ledelse. Bærekraftig forretningsdrift. De konkrete eksemplene er viktige og bruk av caser innleder hvert kapittel. Fagstoffet blir gjennomgående forklart og konkretisert med eksempler fra næringslivet, bilder og figurer for å hjelpe elevene til bedre forståelse av faget. Arbeidet med oppgaver og større caser er et viktig hjelpemiddel for å få et godt grep om faget. Læreboka Visjon 2 finnes også i digitale utgaver. Elevnettstedet er gratis, men krever innlogging slik at casene elevene jobber med lagres og eleven kan finne igjen påbegynte og ferdige oppgaver. Casene har ulikt omfang og mange av dem dekker flere kapitler og emner. Arbeidet med casene gir eleven god trening til eksamen. På nettstedet er det også interaktive oppgaver, begrepsbank med søkefunksjon og oppdaterte nyheter. Elevene får tilgang til ressursene for begge årene. Lærernettstedet inneholder løsningsforslag til casene og oppgavene i boka, forslag til presentasjoner og undervisningsopplegg. I tillegg finnes nyttige figurer og illustrasjoner og lenker til mer fagstoff. Tilgang til lærernettstedet krever lisens og gir tilgang til ressursene for begge årene
Emner
Sjanger
Dewey
ISBN
978-82-02-36943-9. - 9788202369439

Bibliotek som har denne