Barns utvikling i skolealder
Richard Haugen
Bok Bokmål 2019
Originaltittel | |
---|---|
Utgitt | Oslo : Cappelen Damm akademisk , 2019
|
Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (186 sider) : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave
|
Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017. - Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barn og unges utvikling er også drøftet. Boka består av 11 kapitler med følgende temaer: teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling motorisk utvikling sosiale relasjoner både før og i skolealder emosjoner og temperament selvoppfatning persepsjon og tenkning språk, begreper og kommunikasjon moral kjønnstypisk væremåte Barns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788202633417
|