Eldst i barnehagen og yngst i skolen : om lek, læring og overganger


Ingeborg Tveter Thoresen og Sigurd Aukland
Bok Bokmål
Les boka på nett
Digital utgave: Søke-URL
Originaltittel
Medvirkende
Omfang
1 fil (133 sider)
Utgave
1. utgave
Opplysninger
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020. - Den viktigste oppgaven barnehagen, skolen og SFO skal ivareta er barnas behov for lek, læring og mestring. Barna skal oppleve at det er sammenheng mellom de ulike institusjonene. Barnehage skal ikke være skole - og omvendt. Samtidig er det utfordrende å identifisere og praktisere det som skal være likt, og det som skal være forskjellig. Boka gir eksempler på hvordan samarbeid og helhet kan utvikles, og hvordan praktiske ordninger for overganger kan være. Sentralt står tiltak som fremmer dialog og samarbeid mellom personalet i barnehage, skole og skolefritidsordninger. Sentrale spørsmål i denne boka er om vi tilbyr 5- og 6-åringene en hverdag som bygger på det forskning om lek og læring viser, og hvordan skolen best mulig kan være klar til å ta imot 6-åringene. Forfatterne presenterer forskning, utdanningspolitiske dokumenter og politiske prosesser og vedtak. Er det samsvar mellom forskningsbidrag og politikernes prioriteringer? Målgruppen er studenter i barnehagelærer- og grunnskolelærerutdanningene. Boka er også aktuell for alle som jobber i barnehage, skole og SFO.
Emner
Dewey
ISBN
9788202688042

Andre utgaver/formater

Eldst i barnehagen og yngst i skolen : om lek, læring og overganger
Ingeborg Tveter Thoresen

Bok · Bokmål · 2020
Eldst i barnehagen og yngst i skolen : om lek, læring og overganger
Ingeborg Tveter Thoresen og Sigurd Auklan...

Daisy lydbok · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB
Eldst i barnehagen og yngst i skolen : om lek, læring og overganger
Ingeborg Tveter Thoresen og Sigurd Auklan...

Tale på CD · Bokmål · 2021

Tilhører NLB
Vis hos NLB

Bibliotek som har denne