Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen


Anne Bonnevie Lund (red.)
Bok Bokmål 2017
Utgitt
Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
Omfang
250 s.
Opplysninger
Hva betyr det egentlig at norsk skole er en mangfoldsskole og hvordan kan mangfoldsskolene organiseres slik at elevene opplever anerkjennelse og mestring? Utgangspunktet for Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen er en inkluderende mangfoldspraksis som innebærer at skolen gjennomgående har et kritisk blikk på holdninger og praksis. Både læreren og skolefagene er sentrale, og problemstillinger knyttet til læringsledelse, undervisningspraksis, organisering og tilrettelegging for inkluderende læring og mestring diskuteres ut fra pedagogiske og fagdidaktiske perspektiv. Boka har som målsetting å bidra i diskusjonen om hvordan mangfoldsperspektivet integreres i skole og lærerutdanning.. - Elektronisk reproduksjon. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
Emner
Flerkulturell pedagogikk
Flerkulturalitet : (No-TrBIB)HUME25801
Flerkulturelle samfunn : (No-TrBIB)HUME12974
Inkluderende pedagogikk : (No-TrBIB)HUME23484
Vis mer...
Dewey
ISBN
978-82-05-49392-6

Andre utgaver/formater

Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen
Anne Bonnevie Lund (red.)

Bok · Bokmål · 2017

Bibliotek som har denne