Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen
Anne Bonnevie Lund (red.)
Bok Bokmål 2017
Utgitt | Oslo : Gyldendal akademisk , 2017
|
---|---|
Omfang | 250 s.
|
Opplysninger | Hva betyr det egentlig at norsk skole er en mangfoldsskole og hvordan kan mangfoldsskolene organiseres slik at elevene opplever anerkjennelse og mestring? Utgangspunktet for Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen er en inkluderende mangfoldspraksis som innebærer at skolen gjennomgående har et kritisk blikk på holdninger og praksis. Både læreren og skolefagene er sentrale, og problemstillinger knyttet til læringsledelse, undervisningspraksis, organisering og tilrettelegging for inkluderende læring og mestring diskuteres ut fra pedagogiske og fagdidaktiske perspektiv. Boka har som målsetting å bidra i diskusjonen om hvordan mangfoldsperspektivet integreres i skole og lærerutdanning.. - Elektronisk reproduksjon. - info:sid/primo.exlibrisgroup.com-BIBSYS_ILS
|
Emner | Flerkulturell pedagogikk
Flerkulturalitet : (No-TrBIB)HUME25801 Flerkulturelle samfunn : (No-TrBIB)HUME12974 Inkluderende pedagogikk : (No-TrBIB)HUME23484 Vis mer... Inkludering : (No-TrBIB)HUME23482
Lærerutdanning : (No-TrBIB)HUME27346 Mangfold : (No-TrBIB)HUME00511 Skolen : (No-TrBIB)HUME27903 Fleirkulturell pedagogikk Fremmedspråklige Innvandrerbarn Innvandrere Integrering Norge Tospråklighet Undervisning tverrkulturell utdanning Flerkulturalitet((NO-TrBIB)HUME25801) Flerkulturelle samfunn((NO-TrBIB)HUME12974) Inkluderende pedagogikk((NO-TrBIB)HUME23484) Inkludering((NO-TrBIB)HUME23482) Lærerutdanning((NO-TrBIB)HUME27346) Mangfold((NO-TrBIB)HUME00511) flerkulturell skole flerspråklighet integrering flerkulturell pedagogikk inkludering minoriteter minoritetspedagogikk klasseledelse religion livssyn |
Dewey | |
ISBN | 978-82-05-49392-6
|
Mangfold gjennom anerkjennelse og inkludering i skolen
Anne Bonnevie Lund (red.)
Bok · Bokmål · 2017
Anne Bonnevie Lund (red.)
Bok · Bokmål · 2017