Metoden gjort - lært - lurt : og flere nye verktøy i skolens læringsarbeid
Tom Tiller og Oskar Gedda ; figurer: Olivia Jørgensen
Bok Bokmål
Les boka på nett
Annen tittel | |
---|---|
Originaltittel | |
Medvirkende | |
Omfang | 1 online (nettilkoblet) ressurs (129 sider) : illustrasjoner
|
Utgave | 1. utgave, 1. versjon
|
Opplysninger | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017. - Denne boken presenterer nye metoder og modeller til bruk i lærerstudenters, læreres og skolelederes læringsarbeid. Intensjonen er å vise hvordan innsikt i og utvikling av egen læringskompetanse kan forbedre elevenes læring i skolen. Forfatterne har flere års erfaring med utvikling av pedagogiske verktøy for forskende skoleaktører og viser i boken noen grunnleggende vilkår for at lærere skal bli flinkere til å lære til seg og ikke bare fra seg. En viktig forutsetning for å lykkes i dette læringsprosjektet er at lærerstudentene møter praksislærere, fagdidaktikere og fagpedagoger som selv vet hva det vil si å lære gjennom egen erfaring. Målgruppe for boken er studenter i lærerutdanningen, lærere og skoleledere.
|
Emner | |
Dewey | |
ISBN | 9788215033969
|